Webes Munkacsoport

Az MHGT Webes Munkacsoportja (MHGT WM) 2020. február 21-én alakult meg, a Társaság elnökének meghatalmazása alapján, Ogoljuk-Berzsenyi Anett akkori titkár és Benke Tamás pénztárnok koordinációja mellett, Gyenes Attila Dávid, Huberth Kristóf és Kovács Rudolf Zoltán rendes tagok részvételével.

A Munkacsoport öt alapítója, a Társaság fiatalabb korosztályát képviseli. Célkitűzésük az MHGT webes felületeinek (honlapjának, Facebook és Wikipédia oldalának, YouTube csatornájának és blogjának) létrehozása, üzemeltetése, valamint megfelelő tartalommal való feltöltése.

A Webes Munkacsoporthoz azóta több Kedves Tagtársunk csatlakozott (névsorukat lásd alább). Folyamatosan dolgozunk, megosztva a Társaság híreit, eseményeit a nagyközönséggel, annak érdekében, hogy az MHGT-ről a magyar társadalomban minél előnyösebb kép alakuljon ki. Szeretnénk megmutatni, hogy nagy hagyományokkal bíró Társaságunk valóban értékteremtő munkát végez, hogy érdemes ehhez a közösséghez csatlakozni!

Habár a Munkacsoport működésének kezdeti időszaka a COVID-világjárvány kitörésével egybeesett, jelentős eredményeket értünk el. Megkezdődött jelen honlap nagyarányú tartalomfeltöltése; immár minden esemény meghívója megtalálható rajta, és igyekszünk a múltban keletkezett dokumentumokat is digitalizálni, feltölteni. 2020. elejétől kezdve szinte minden MHGT-eseményről videófelvétellel rendelkezünk, melynek készítésével, szerkesztésével több Tagtársunk is, lelkiismeretesen foglalkozik. Így meg tudtuk indítani YouTube-csatornánkat, ahol már számos kész videó megtalálható. Ugyancsak igyekszünk karbantartani Facebook-oldalunkat, hogy minden hír oda is kikerüljön. Wikipédia-oldalunk karbantartása, a blog megindítása még hátravan, valamint egyes tartalomíró és -feltöltő tevékenység is segítő kezekre vár!

A Munkacsoport ezúton is kéri az MHGT Tagjait, hogy híreikkel, élménybeszámolóikkal, a Tagtársak érdeklődési körébe vágó meghívók, és bármilyen, közzétételre érdemes anyag beküldésével, segítsenek gazdagítani, színesíteni honlapunkat!

A közlésre javasolt híreket, írásokat, szeretettel várjuk e-mailben, a következő címre: mhgt-munkacsoport@googlegroups.com

Az alábbiakban megtalálhatók a Munkacsoport működésével kapcsolatos dokumentumok, háttéranyagok, melyek egyrészt tájékoztatnak az általunk végzett munkáról, másrészt pedig segítséget is nyújtanak számunkra annak elvégzésében – hiszen mi is a weboldal olvasói közé tartozunk, tehát innen (is) tájékozódunk teendőinkről, eredményeinkről.

A Webes Munkacsoport minden Kedves Tagjának az eddigi segítséget megköszönve,
a további eredményes munkájában bizakodva:

Benke Tamás
(Verőce, 2022. szeptember 10. Szombat.)


Az MHGT Webes Munkacsoportjának tagjai és feladatköreik

  • Bariczné Fenyő Noémi (a Nemzeti Címerbizottság döntvénytárának szerkesztése, tartalomjegyzékek feltöltése a TURUL folyóirat honlapjára).
  • Benke Tamás (üzemeltetés, tartalomfeltöltés, tartalomírás, munkaszervezés, tartalmak ellenőrzése, YouTube csatorna kezelése, Facebook oldal kezelése, audiovizuális felvételek készítése/vágása).
  • Deáki Lajos Dávid (…).
  • Farkas Ákos András (az MHGT-t bemutató Wikipédia-szócikk szerkesztése).
  • Fábián Enikő Emese [grafikai tervezés (kiadvány/arculat), webdesign, Facebook oldal kezelése].
  • Gál János (az MHGT Levéltárának és Könyvtárának rendezése).
  • Gyenes Attila Dávid (audiovizuális felvételek készítése, tartalomfeltöltés, YouTube csatorna kezelése).
  • Gyenes László (rendezvény-szervezés, technikai eszközök biztosítása).
  • Hlásznyik Erika Ágnes (tartalomírás).
  • Huberth Kristóf (audiovizuális felvételek készítése/vágása, tartalomfeltöltés, YouTube csatorna kezelése).
  • Kovács Krisztián (audiovizuális felvételek vágása, tartalomírás).
  • Kovács Rudolf Zoltán (tartalomírás, audiovizuális felvételek készítése, Facebook oldal kezelése, PR).
  • Lázin Áron William (…).
  • Metzger Soma (audiovizuális felvételek vágása, tartalomírás).
  • Németh Márk Botond [grafikai tervezés (kiadvány/arculat)].
  • Ogoljuk-Berzsenyi Anett [tartalmak ellenőrzése (tudományos és jogi szempontból), tartalomírás, Facebook oldal kezelése, audiovizuális felvételek vágása, PR].
  • Szücs János (tartalomírás, Facebook oldal kezelése).

Hasznos adatok

Az alábbi listában összegyűjtöttük azokat az adatokat és linkeket, melyek a Munkacsoport Tagjai számára, feladataik ellátásához, hasznosak lehetnek.

  • Teendők áttekintő táblázata:
    A videókkal kapcsolatos teendőket (munkafázisokat) tartalmazó Google Táblázat megtekinthető ITT!
  • A folyó évben esedékes WM találkozók időpontja:
    • 2024. február 16. Péntek.
    • 2024. május 17. Péntek.
    • 2024. augusztus 16. Péntek.
    • 2024. november 15. Péntek.
  • A Munkacsoport (levelezőlista) e-mail címe: mhgt-munkacsoport@googlegroups.com
    Minden, egymásnak szánt levél erre a címre küldendő! (Lehetőleg az aktuális félévi „Teendők” levélfolyamra válaszolva!)
    Mivel az ide küldött leveleket minden Csapattag megkapja, további címzetteket bent hagyni felesleges!
  • Soron következő rendezvényünk:
    2024. november 14. Csütörtök 16:00 (felolvasóülés)
  • Általános (biankó) jelenléti ív: altalanos_jelenleti_iv.pdf
  • Az MHGT jelvénye ZIP formátumban letölthető ITT: MHGT_jelveny.zip
  • Használandó betűtípusok:
    • Az alábbi betűtípusokat félévi programok, meghívók, videó-címlapok, és egyéb reprezentatív dokumentumok készítéséhez használhatjuk. A betűszín fekete (#000000) vagy fehér (#FFFFFF) legyen. Hogyha valamilyen meleg tónusú, sötét háttér előtt jelennek meg a betűk, akkor célszerű, ha a betűk nem vakító fehérek, hanem szintén melegebb tónusúak. Ilyen esetben (tehát pl. videó-címlapoknál!) vajszínű betűk alkalmazása javasolt (HEX színkód: #FFFFCC)! (Ilyenkor az MHGT jelvényét sem fehér, hanem vajszínű változatban érdemes használni; lásd a MHGT_jelveny_FFFFCC.png fájlt, a fenti MHGT_jelveny.zip-ben!)
    • BaskervilleF
      Ezt a szép OTF betűtípust elsősorban a YouTube-videók felirataihoz (videó-címlapok), ezen kívül pedig meghívók, kisnyomtatványok készítéséhez használhatjuk fel.
      A fenti linken megnyíló oldalról, a 4db. OTF fájlt kell (egyenként) letölteni és telepíteni.
    • EB Garamond
      Ezt a betűtípust hosszabb szövegek (programfüzetek, könyvek) szedésére lehet, igen szép eredménnyel használni.
      A Google Fonts oldalról letölthető ZIP kicsomagolása után, a static almappában lévő 10db. TTF fájlt kell telepíteni!
      A ZIP gyökerében lévő „variable” fontok NEM alkalmazandók, ezek kövérítésénél ugyanis a betűköz nem nő meg automatikusan, ami igen ronda eredményre vezet!
    • Linux Libertine G
      Rendkívül esztétikus betűtípus, általános felhasználásra (meghívók, prezentációk, kiadványok, feliratok, grafikai tervezés).
      Ez a betűtípus a LibreOffice irodai programcsomaggal együtt, automatikusan települ.
      Manuális telepítéshez, a fenti link megnyitásakor letölthető ZIP-et ki kell csomagolni. A kicsomagolt mappában találhatók a TTF betűkészlet-fájlok (6db.), melyeket egyenként telepíteni kell. (A telepítés sorrendje nem fontos.)
    • Times New Roman
      Ezt a Windows rendszerrel települő betűtípust a jegyzőkönyvek és egyéb hivatalos dokumentumok készítéséhez használjuk.
      Reprezentatív célú felhasználása (pl. videókban, meghívókban, kiadványokban) kerülendő!
  • Tárgyi eszközök használati utasításai:
    A napi munka megkönnyítésére, összegyűjtöttük a fontosabb technikai eszközök használati utasításait:

Videó-vágási útmutató

Mivel az elmúlt években a Munkacsoport igen lassan haladt a rendezvény-videók vágásával, további Tagtársakat kívánunk e feladatra bevonni!

A videó-készítés ütemét fel kell gyorsítani, ami egyszerű, gyors munkafolyamatot igényel! Olyan eszközöket kell használni, melyek ingyenesek, és mindenki számára könnyen használhatók!

Ennek érdekében, a videó-szerkesztéshez kiválasztottuk a Kdenlive nevű ingyenes, szabad forráskódú programot; és használatának bemutatására, összeállítottunk egy részletes videó-vágási útmutatót, mely elérhető ITT!

Kérjük a Munkacsoport eddigi, és ezután csatlakozó Kedves Tagjait, hogy ezt legyenek kedvesek tanulmányozni!

Az újonnan csatlakozó Tagtársak feladata évente (legalább) egy videó elkészítése volna, a következő munkafolyamat szerint:

  1. Havi rendszerességgel egyeztetjük, hogy az adott hónapban ki melyik videó készítését vállalja (feladatok megosztása).
  2. A vállalt videó nyersanyagait (videó- és hangfelvételek, prezentáció), az MHGT saját felhő-tárhelyén keresztül átadjuk (a munkacsoport koordinátorai oda feltöltik, a videó elkészítését vállaló csapattag pedig letölti magának).
  3. A csapattag a nyers videofájlokat, saját számítógépén, megfelelő videó-szerkesztő programban összefűzi, alájuk illeszti a (külön diktafonnal felvett) hangsávot, alávágja az előadás során bemutatott prezentáció diáit, végül pedig a videót nyitó- és záró borítóképpel látja el. (Utóbbiakat is készen megkapja a koordinátoroktól.)
  4. Az elkészült videót MP4 formátumba kiexportálja, és feltölti, a közös felhő-tárhelyre.

A videó-vágási munkát tehát saját számítógépen, saját szoftverrel kellene elvégezniük, a fentiekre vállalkozó Tagtársaknak. Az így elkészült videókat, a Munkacsoport további tagjai fogják a YouTube csatornára feltölteni (valamint merevlemezen archiválni) – ám akinek kedve van, bármely munkafolyamatba, tehát pl. a YouTube-közzétételbe vagy a Facebook-oldal szerkesztésébe is, bekapcsolódhat.

A videók záró borítóképén, valamint a YouTube videók kísérőszövegében, a közreműködők neve is fel lesz tüntetve.

A Munkacsoport koordinátorai minden segítséget megadnak a Csapattagok munkájához, és a javasolt Kdenlive program használatának megtanulásához. Csak jelentkezni kell a Csapattagoknak, az elvégzendő feladatokért, vagy segítségért, a Munkacsoport levelezőlistáján: mhgt-munkacsoport@googlegroups.com
(A nyitott munkamappák felsorolása alább megtalálható.)


A közös tárhely használata

A Webes Munkacsoport részére, NextCloud rendszerű 100GB-os közös (felhő)tárhelyet regisztráltunk, melyet a videók elkészítéséhez és webes szerkesztéshez szükséges háttéranyagok megosztárása és archiválására használunk. A tárhely nem nyilvános, a hozzáférési adatokat csak a WM illetékes tagjai kapják meg.

Minden egyes eseményhez külön munkamappát nyitunk a tárhelyen, ahová összegyűjtjük az összes odatartozó fájlt, vagyis a munkánk eredményét. Hogyha a munka befejeződött, a mappát leszedjük és az MHGT merevlemezén archiváljuk (ill. távlatilag M-disken).

A közös tárhelyen három fő mappa található:

  • 1_FOLYAMATBAN_LÉVŐ_PROJEKTEK
    Ide kerülnek azok a munkamappák, melyekkel még van teendő.
  • 2_LEZÁRT_PROJEKTEK
    Ide tesszük át (az 1_FOLYAMATBAN_LÉVŐ_PROJEKTEK mappából) a már elkészült munkamappákat. Ezeket azután Benke Tamás archiválja (letölti, a HDD-re menti, majd a tárhelyről letörli).
    3_ESZKÖZÖK-TUDNIVALÓK
    Ide kerülnek azok a fájlok, melyek a munkához, és a közös tárhely használatához segítségek nyújtanak (melyek tehát több munkafolyamatnál is újrahasznosíthatók).

FONTOS: A Munkacsoport Tagjai véglegesen ne töröljenek semmit a közös tárhelyről; és sohase ürítsék a Kukát!
A tárhely ürítése, felszabadítása, csak megfelelő archiválás mellett lehetséges, és ez mindig egyetlen személy (jelen esetben Benke Tamás) feladata!

A munka megkönnyítésére, minden egyes munkamappában ugyanazt az almappa- és fájlstruktúrát alakítjuk ki, egységes elnevezéseket használva.

A munkamappa nevét az esemény dátumából (éééé-hh-nn formátumban), egy jellemző névből (pl. előadó neve) és az esemény jellegének megnevezéséből (pl. előadás, konferencia) képezzük. (Az egyes név-tagokat kötőjellel vagy alulvonással választjuk el.)

Példák munkamappák nevére:

  • 2022-01-27_Pandula-előadás
  • 2022-05-28_Vexillológiai_Nap
  • 2022-10-13_Castrum_Doloris_funerológiai_konferencia
  • 2022-11-07_Aranybulla_800_emlékülés

Egy adott munkamappán belül, a következő, egységes elnevezésű almappák és fájlok találhatók:

  • Általános szabályok:
    • Ügyeljünk arra, hogy a fájlok kiterjesztései kisbetűsek legyenek, tehát „.jpg” illetve „.mp4” (és NEM „.JPG” vagy „.MP4”)!
    • A mappák nevei lehetnek ékezetesek; azonban a fájlnevek csakis ékezet nélküliek lehetnek!
    • Azokat az almappákat, melyekbe (jelenleg) nem kerülne semmi, nem hozzuk létre (ezzel is jelölve a tartalom hiányát).
      Hogyha mégis létre kell hoznunk őket, akkor ezen, teljesen üres mappákban, technikai okból (a fel- és letöltés megkönnyítésére) elhelyezzük az _URES.txt fájlt. Ezt törölhetjük majd, amikor a mappában a valódi (érdemi) tartalmat elhelyezzük.
    • Hogyha valaki nem tudja vagy akarja az alábbi konvenciók szerint elnevezni a feltöltendő fájljait/almappáit, akkor egyszerűen töltsön fel mindent abba a munkamappába (= munkamappa gyökerébe), ami az adott eseményre vonatkozik! Az átnevezéseket és almappába való besorolásokat az illetékesek majd később elvégzik.
    • Figyeljünk arra, hogy ne a már meglévőkkel azonos nevű fájlokat töltsünk fel, mert ha nem vigyázunk, akkor a régebbi fájlokat felülírhatjuk!
    • Az a lényeg, hogy minden elkészült nyersanyag minél hamarabb felkerüljön a közös tárhelyre, hogy tudjunk rajta dolgozni!
      Ennek érdekében (a 2023.II.17-i WM ülésen megbeszéltek szerint) a Munkacsoportot koordináló elnökségi tagok kötelessége, a videókamerából az SD-kártyát elhozni, és a rajta lévő nyersanyagot, az esemény után 24 órán belül, a közös tárhelyre feltölteni (valamint az egyesület merevlemezére archiválni).
      Ugyanezen koordinátorok kötelessége, az előadóktól a prezentációkat, még az előadás kezdete előtt, elkérni (pendrive-on), és azokat a tárhelyre, a fentiekhez hasonlóan, feltölteni.
  • 1_Videó_NYERS (almappa)
    Ide kerülnek a nyers videófájlok; a fájlnév elején a dátum (éééé-hh-nn), azután az esemény jellege, a végén pedig a „video_NYERS” szavak és egy háromjegyű sorszám szerepel.
    Például:
    • 2022-01-27_eloadas_video_NYERS_001.mp4 (fájl)
    • 2022-01-27_eloadas_video_NYERS_002.mp4 (fájl)
    • 2022-01-27_eloadas_video_NYERS_003.mp4 (fájl)
  • 2_Videó_KÉSZ (almappa)
    Ide kerülnek a kész (összevágott) videófájlok; a fájlnév elején a dátum (éééé-hh-nn), azután az előadó családneve (ékezetek nélkül), a végén pedig a „KESZ” szó szerepel.
    Például:
    • 2022-01-27_Pandula_video_KESZ.mp4 (fájl)
  • 3_Fényképek_NYERS (almappa)
    Ide kerülnek a nyers (válogatatlan/retusálatlan) fényképek; a fájlnév elején a dátum (éééé-hh-nn), azután az esemény jellege, a végén pedig a „kep_NYERS” szavak és egy háromjegyű sorszám szerepel.
    Például:
    • 2022-01-27_eloadas_kep_NYERS_001.jpg (fájl)
    • 2022-01-27_eloadas_kep_NYERS_002.jpg (fájl)
    • 2022-01-27_eloadas_kep_NYERS_003.jpg (fájl)
  • 4_Fényképek_KÉSZ (almappa)
    Ide kerülnek a kész (válogatott/retusált) fényképek, melyek készen állnak a honlapra való feltöltésre; a fájlnév elején a dátum (éééé-hhnn), azután az esemény jellege, a végén pedig a „kep” szó és egy háromjegyű sorszám szerepel.
    FIGYELEM! A fájlnevek elején szereplő dátumban, a hónap és nap közé nem teszünk kötőjelet! (Ezzel követve a honlap fájl-elnevezési konvencióit!) A galériába kerülő képekhez, bizonyos esetben, kicsinyített változatot is készítünk, melyeket a „kicsi” utótaggal jelölünk.
    Például:
    • 2022-0127_eloadas_kep_001.jpg (fájl)
    • 2022-0127_eloadas_kep_001_kicsi.jpg (fájl)
    • 2022-0127_eloadas_kep_002.jpg (fájl)
    • 2022-0127_eloadas_kep_002_kicsi.jpg (fájl)
    • 2022-0127_eloadas_kep_003.jpg (fájl)
    • 2022-0127_eloadas_kep_003_kicsi.jpg (fájl)
  • 5_Hangfelvétel (almappa)
    Ide kerülnek a rendezvényen (diktafonnal és/vagy mobiltelefonnal) készült (vágatlan) hangfelvételek; a fájlnév elején a dátum (éééé-hh-nn), azután az esemény jellege, a végén pedig a „hang” szó és egy háromjegyű sorszám szerepel.
    Például:
    • 2022-01-27_eloadas_hang_001.mp3 (fájl)
    • 2022-01-27_eloadas_hang_002.mp3 (fájl)
    • 2022-01-27_eloadas_hang_003.mp3 (fájl)
  • 6_Prezi (almappa)
    Ide kerülnek az előadók által levetített prezentációk; a fájlnév elején a dátum (éééé-hh-nn), azután az előadó családneve (ékezetek nélkül), a végén pedig a „prezi” szó szerepel. A PPT prezentációkat mindig kiexportáljuk PDF formátumba is (és elhelyezzük a PPT mellett)!
    Például:
    • 2022-01-27_Pandula_prezi.ppt (fájl)
    • 2022-01-27_Pandula_prezi.pdf (fájl)
  • 7_Hozzájárulás (almappa)
    Ide kerül az előadók által aláírt (és általunk PDF-be beszkennelt) közlési hozzájáruló nyilatkozat; a fájlnév elején a dátum (éééé-hh-nn), azután az előadó családneve (ékezetek nélkül), a végén pedig a „hozzajarulas” szó szerepel.
    Például:
    • 2022-01-27_Pandula_hozzajarulas.pdf (fájl)
  • 8_Beszámoló (almappa)
    Ide kerül a rendezvényről a honlapon közzéteendő hír (bejegyzés) szövegtervezete (PDF formátumban); a fájlnév elején a dátum (éééé-hh-nn), azután az esemény jellege, a végén pedig a „beszamolo” szó szerepel.
    Például:
    • 2022-01-27_eloadas_beszamolo.pdf (fájl)
  • 9_Közzététel (almappa)
    Ide kerülnek az MHGT online felületein megjelentetett közlemények (PDF-be nyomtatva), melyek bizonyítják, hogy az eseményről készült audiovizuális és szöveges tartalmak közzé lettek téve. A fájlnevek elején elején a dátum (éééé-hh-nn), azután az esemény jellege, a végén pedig az online platform neve szerepel (ékezetek nélkül).
    Például:
    • 2022-01-27_eloadas_MHGT_honlap.pdf (fájl)
    • 2022-01-27_eloadas_MHGT_keptar.pdf (fájl)
    • 2022-01-27_eloadas_YouTube.pdf (fájl)
    • 2022-01-27_eloadas_Facebook.pdf (fájl)
  • 10_Egyebek (almappa)
    Ide lehet tenni a rendezvények esetleges külön meghívóit, valamint minden olyan fájlt, mely a fenti almappák egyikébe sem tartozik. Ezen belül a fájlok (és esetleges almappák) neveit szabadon megválaszthatjuk; de azért a fájlnevek lehetőleg ékezet nélküliek legyenek (és a fájl-kiterjesztés kisbetűs legyen)!

Jelenleg nyitott munkamappák:

  • 2019-11-23_Vexillológiai_Nap
  • 2020-09-17_Családtörténeti_konferencia
  • 2021-09-30_Cseh-előadás
  • 2021-10-28_Karika-előadás
  • 2021-12-16_Marosi-előadás
  • 2022-01-27_Pandula-előadás
  • 2022-02-24_Garami-előadás
  • 2022-03-31_Ternovácz-előadás
  • 2022-04-28_Ogoljuk-előadás
  • 2022-05-19_MHGT-MTCSE_előadóest_VIDEÓ_HIÁNYZIK
  • 2022-05-26_Péri-előadás
  • 2022-05-28_Vexillológiai_Nap_VIDEÓ_HIÁNYZIK
  • 2022-06-30_Bakó_és_Balogh_előadásai
  • 2022-09-29_Szigeti-előadás
  • 2022-10-13_Castrum_Doloris_funerológiai_konferencia
  • 2022-10-27_Újváry-előadás
  • 2022-11-07_Aranybulla_800_emlékülés
  • 2022-11-24_Schramek-előadás
  • 2022-12-01_Levéltári_Nap
  • 2022-12-08_Tóth-előadás
  • 2023-01-26_Pandula-előadás
  • 2023-02-23_Körmendi-előadás
  • 2023-03-23_1848-1849-es_emlékülés
  • 2023-03-30_Gyulai-előadás
  • 2023-04-25_Benke-előadás
  • 2023-05-25_Biró-előadás
  • 2023-06-08_Együtt_a_kutatókért_konferencia
  • 2023-06-09_Fejérpataky_konferencia
  • 2024-05-30_Draskóczy-előadás
  • 2024-06-27_Bódy-előadás
  • 2024-09-26_Rainer-előadás

A nyitott munkamappák mindegyike nem fér fel a 100GB-os felhő-tárhelyre. Ha valaki dolgozni szeretne olyan mappán, ami éppen nincs fent, kérje, és feltöltjük!


Munkarend, megbeszélések és emlékeztetők

A Webes Munkacsoport Tagjai munkájukat önkéntes alapon, saját időbeosztásuk és munkamódszereik szerint végzik. A munkacsoport tagjai egyenrangúak, de munkájuk során tekintettel vannak a WM-ben résztvevő elnökségi tagok (koordinátorok) iránymutatására. A WM tagjai, különösen pedig az említett koordinátorok, a Társaság elnökségének tartoznak felelősséggel ill. beszámolással.

A WM tagjai, tevékenységük összehangolása érdekében, rendszeresen megbeszélést tartanak. Erre személyesen vagy online formában kerülhet sor.

A megbeszélések, lehetőleg a Társaság székhelyén, negyedévente tartandók; az adott negyedév középső hónapjában (február, május, augusztus, november), a hónap azon hetének Péntekén, amelyik hétre az adott hónap 15. napja esik.
(Mivel a WM tanácskozásainak gyakoriságát jogszabály nem írja elő, szükség szerint gyakrabban vagy ritkábban is ülésezhet.)

A WM üléseiről írásbeli emlékeztető készül, melyet az ülésen erre kijelölt WM tag készít el. Az emlékeztetőt a WM Tagjai, annak elkészülte után, e-mailben kapják meg. (Jelen honlapra, az emlékeztetők anonimizált változata kerül fel.)

Az alábbiakban közöljük a Webes Munkacsoport eddigi üléseinek emlékeztetőit (az esetleges kapcsolódó dokumentumokkal együtt):


Anonimizálási szabályok

A személyiségi jogok védelme érdekében, az MHGT online felületeire (elsősorban a honlapra) felkerülő minden hivatalos dokumentumot, közleményt, átvizsgálunk, és szükség esetén anonimizálunk.

Az anonimizálás azon nevek, adatok és szövegrészek kihagyását vagy (fekete színnel való) olvashatatlanná tételét jelenti, melyek – meglátásunk szerint – nem kerülhetnek a nagyközönség elé. Ily módon a honlapra felkerülő, és a Tagságnak e-mailben kiküldésre kerülő dokumentumok tartalma eltérhet (hiszen e-mailben a teljes, tehát anonimizálás nélküli változatot küldjük ki).

Célunk az, hogy a lehető legtöbb olyan dokumentumot, mely a Társaság működését érdemben jellemzi, a teljes nyilvánosság elé tárjunk; ezáltal igazolva működésünk jogszerűségét, átláthatóságát, célkitűzéseink tisztaságát. Nem vagyunk titkos szervezet, nem rejtőzködve, rejtett indítékok mentén végezzük munkánkat – épp ellenkezőleg: célunk az ismeretterjesztés, tudományos kutatás, és ennek népszerűsítése. Így nincs és nem is lesz honlapunkon továbbra sem „zárt szekció”, amelyet „csak tagok” érhetnének el. Ugyanakkor ez a nagyfokú nyitottság teszi szükségessé az anonimizálást is.

Anonimizálási szabályainkat nem elvont jogelvek, hanem a napi gyakorlat mentén alakítottuk ki, elsősorban a józan észt szem előtt tartva. Így a szabályok folyamatosan alakulnak, az egyre újabb dokumentumok közzétételekor felmerült, új problémák tanulságai mentén.

Az anonimizálásnál jelenleg követett szabályok leírása (PDF formátumban) megtekinthető ITT!